גד קינר קיסינגר

אודות הבמאי/ת

גד קינר קיסינגר הוא פרופסור לתאטרון (אוניברסיטאות תל-אביב, מינכן וונציה), דרמטורג לשעבר של החאן, הבימה והקאמרי, ושימש כמנהל אמנותי של פסטיבלי התיאטרונטו וישראדרמה, מתרגם (בעל תואר אבירות ממלך נורבגיה על תרגום מחזות איבסן),  משורר (זוכה פרס אס"י, 2010), יו"ר איגוד הסופרים הכללי בישראל, נשיא המרכז הישראלי של ארגון התיאטרון הבינלאומי ( ITI) ועורך כתב העת "תיאטרון".

בין ההצגות בהן הופיע כשחקן: "את ואני והמלחמה הבאה", "הרופא וגרושתו",  "הגברת עם הקמליות" (בימות), "הנשים העליזות מוינדזור", "הבעל הנצחי" (הבימה); "מחכים לגודו", "אכזר מכל המלך", "המתאבד" (התיאטרון העירוני חיפה);  הצגת היחיד  "פסק דין", "יובל" (החאן);  "המלך ליר" (תיאטרון האוניברסיטה); "תמונות בתערוכה" (התזמורת הפילהרמונית הישראלית), "קורנט" (קול ישראל ורדיו ברלין), "כוחו של גורל" (תיאטרון האוניברסיטה), "טלטלה מאושרת"; "האם יש מקקים בארץ ישראל?" מאת נסים אלוני (הבימה), "פריישוץ" (האופרה הישראלית החדשה), ו"האימפרסריו" (האופרה הקאמרית הישראלית).  בתאטרון תמונע השתתף בהצגות "קפיצה" (2009), "1948" (2014), "הגולם חי!" (2016), "השודדים" (2019), "מקומות מופלאים" (2022 ). בין היתר, הופיע בסרטים "מקרה אישה", "אדם", "השמלה", "הגלולה", "מבצע יונתן", "דיזנגוף 99", "אלכס חולה אהבה",  "משפט ישו", "הערת שוליים", "חנה ארנדט", ורבים אחרים. בטלוויזיה שיחק בין השאר ב"הרופא וגרושתו",  "הלילה עם ליאור שליין", "הבורר", "טקסי דרייבר", "רמזור", "מתים לרגע", צומת מילר 3 , "פלמ"ח", "איסט סייד".

קינר קיסינגר ביים בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה כ-25 תסכיתי רדיו בקול ישראל. ב- 1985 תרגם וביים במסגרת התיאטרונטו את "התנצלותו של סוקרטס" עם יוסי ידין. ב-1998 ביים את המופע "מהו תיאטרון?" עם קבוצת הצעירים של הבימה; ב-2001 ביים את "משפחת היינה" מאת סמי גרונמן במסגרת כנס היינה בירושלים עם שחקני הבימה ואחרים; ב-2003 ביים את "מטוהרים" מאת שרה קיין בצוותא 2 ; ב-2004 ביים את "וריאציות גולדברג" של ג'ורג' טבורי, וב-2005 את "נשי טרויה" מאת סארטר בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב; ב-2012 ביים את "התסביכים המיניים של הורינו" בתיאטרון תמונע; בשנים 2017 – 2018 ביים סדנאות משחק באוניברסיטה הבינלאומית בונציה; ב-2018 ביים את "אני ואני" מאת אלזה לסקר-שילר באוניברסיטת תל אביב; ב-2022 ביים את ערב שירי ברכט לכנס ברכט באוניברסיטת תל אביב.

בימאי/ת תיאטרון - עדיין לא נרשמת לבת"י?